Jak przyciągnąć klientów do nowego lokalu?
Otwarcie nowej firmy zawsze łączy się z licznymi pytaniami. Jednym z nich wydaje się strategia dotarcia do klienta. To sondowanie jest niespotykanie ważne w branży gastronomii, dlatego że z jednej strony rynek jest w rozmaitych miejscach nasycony, z drugiej wszak konsumenci częstokroć typują to, co wcześniej znają. Jakże zatem przyciągnąć gości do nieznanego baru?
W współczesnym świecie nie sposób zdobyć sukces, jeśli akcji reklamowej nie rozpocznie się z wyprzedzeniem przed otwarciem lokalu. Powinno się rzetelnie przemyśleć strategię, na jaką musi się składać między innymi logo wpadające w oko, rozpoznawcza nazwa plus pociągający sposób zanęcenia. Niech wizualny przejaw lokalu wpija się w mózgi i serducha możliwych klientów, nie tylko w najbliższej przestrzeni! Jak najbardziej da się to zjednoczyć z rabatami, na przykład dla pierwszych 40 osób, które przybędą zjeść z otrzymaną zniżką.
W czasach internetu w zasadzie nie da się zareklamować marki bez sięgania do netu. Zbudujmy przystępną klientom witrynę z dostępem do menu, stwórzmy profile na portalach społecznościowych, może nawet kanał na YT, jeśli nie boimy się kiedy niekiedy znaleźć się przed kamerą i opowiedzieć przykładowo o gotowaniu. W takich mediach warto dodatkowo spróbować zorganizować quiz, w którym nagrodą będzie wysoki rabat przy następnej wizycie. Dobrze będzie podobnie pogłówkować o specjalnym seo witryny, a też o płatnych ogłoszeniach w wyszukiwarkach czy też na Facebooku. Im więcej miejsc, w których klient nas ujrzy, tym lepiej.
Jeżeli posiadamy taką sposobność, możemy zadeklarować talon do własnej restauracji w lokalnych licytacjach lub grach filantropijnych. Spowoduje to, że wpadną do nas nowi goście, którzy są w stanie nas z większą chęcią podpowiadać kolegom zważywszy na na sposób trafienia do lokalu. Nic nie przeszkadza, ażeby przygotować podobnie korzystną propozycję biznesową i skierować ją do pobliskich spółek. Biznesowy lunch w nowym punkcie może okazać się ciekawą opcją dla menedżerów. Po prawdzie możemy znaleźć sobie mrowie zespołów, jakim zdołamy proponować kooperację. Wszystko zależy od pytania, jaką posiadamy filozofię swej restauracji plus jakiego typu aura wobec tego będzie tam panowała.
Dodaj komentarz